Eerste dag WeG - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van WeG - WaarBenJij.nu Eerste dag WeG - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van WeG - WaarBenJij.nu

Eerste dag WeG

Door: W

Blijf op de hoogte en volg WeG

23 Februari 2017 | Costa Rica, Fortuna

Gisteren hebben we de huurauto gekregen en zijn we door zeer afwisselend landschap gereden. We hebben een Lekkere 4x4 met hoge instap die aan onze eigen Renault doet denken. Zelfs de automaat en het nummerbord doen mee in deze herkenning: 836 hier en thuis 638  :-D
Hoe groot is de kans? :-P
Afwisselend landschap dus: een meanderende weg leidde ons tot bijna 3000 meter hoogte, vlakbij een vulkaan krater. Een tijdje later rijden we weer op zee niveau. Het land is ongelooflijk groen. Soms lijkt het Holland: weilanden met koeien. Even later komen we door donker regenwoud met bomen die ver de hemel in groeien. Zo hoog zie je ze in Europa niet. Alles lijkt met elkaar verweven: Struikgewas, varens, klimplanten, Bromelia's en bomen vormen, buitelend over elkaar heenklimmend, een ondoordringbare deken van takken en bladeren.
Daarnaast staat alles in bloei. Grote vlarden oranje, geel en roze kleuren de heuvels en de dalen. Velden vol orchideeën en hangende tuinen van rode en roze bougainvilles. Oranje bloeiende acacia bomen steken trots hun tooi hoog boven alles uit. Hele hellingen lijken in brand te staan, zo fel is hun kleur. Gelukkig hebben we genoeg watervallen  bij de hand om te blussen ;-)
Onderweg zien we  een soort Apen met een soort spitse hondensnuit. Kenmerkend waren ook hun lange staarten, die ze stijf de lucht in hielden.  (Coati, met dank aan Brenda)
We zijn nu neergestreken in de schaduw van de actieve Arenal vulkaan. Zij kijkt met haar spitse punt dreigend op ons neer.
Een plons in één van de vele warmwaterbronnen hier in de buurt hebben de stijve spieren weer wat soepel gemaakt. Heerlijk!

• 23 Februari 2017 - 22:43

Corrie Neelenan:

Vanuit de lucht (google earth)ziet het er ook fantastisch uit maar daar geen kleuren van bloemen ,jammer.
    Laat je de plaatsen waar je bent ook weten kan ik je volgen via google.
    tot het volgende verslaag xxxx

• 24 Februari 2017 - 07:44

Corsline:

Klinkt mooi. Veel toeristen?

• 25 Februari 2017 - 02:31

Sylvia:

Net op weg en nu al reizen door het paradijs?